.

Imbas kode QR di bawah menggunakan aplikasi pengimbas QR untuk melayari portal JAKOA di peranti mudah alih anda.

qr code

A A A

Unit Perhubungan Awam

Unit Perhubungan Awam (UPA) melaksanakan aktiviti Pengurusan Media dan Komunikasi, Penerbitan korporat jabatan dan Perkhidmatan Pelanggan. Unit Perhubungan Awam turut bertanggungjawab dalam melaksanakan aktiviti promosi dan publisiti bagi setiap aktiviti dan program JAKOA secara meluas dengan penggunaan pelbagai kaedah komunikasi termasuk medium media cetak, elektronik serta media sosial seperti Facebook dan Twitter.

Selain itu, Unit Perhubungan Awam juga berfungsi dalam memberikan Perkhidmatan kepada pelanggan seperti pengurusan panggilan telefon, melayani pelanggan yang datang berurusan, memberi khidmat nasihat dan mengumpulkan maklumat tahap kepuasan hati pelanggan.

– Pengurusan Media bagi program, persidangan, mesyuarat peringkat nasional & antarabangsa anjuran Jabatan.

– Liputan dan promosi program Jabatan.

– Pengurusan Acara.

– Penyediaan teks ucapan.

– Penerbitan dokumen dan maklumat rasmi Jabatan.

– Pengurusan dokumen bahan penyelidikan dan gambar untuk kerja-kerja penerbitan dan pengemaskinian laman web.

– Pengurusan Galeri Jabatan.

– Khidmat Pelanggan.

– Pemantauan isu-isu Jabatan dari internet, televisyen dan akhbar.

– Kajian pendapat awam mengenai dasar dan rancangan Jabatan.

Logo JAKOA Logo JAKOA

Jabatan Kemajuan Orang Asli Malaysia (JAKOA)
Tingkat 3, West Block,
Wisma Selangor Dredging Berhad (SDB),
142-C, Jalan Ampang,
50450 Kuala Lumpur.

Telefon: 03-2161 0577
Faks: 03-2162 1470
Emel Pertanyaan: pro[at]jakoa[dot]gov[dot]my

Jumlah Pengunjung:

GA Widget - there was a service error 403:Error calling GET https://www.googleapis.com/analytics/v3/data/ga?ids=ga%3A118522076&start-date=2016-02-01&end-date=2017-12-10&metrics=ga%3Avisitors: (403) Quota Error: profileId ga:118522076 has exceeded the daily request limit.464,146

PROBE 2015