Pencapaian Piagam Pelanggan 2018

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
47
0%
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
47
25%
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
20
0%
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
180
5%
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
3
100%
-
-
3
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
29
100%
-
-
29
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
Tiada permohonan daripada pengkaji luar negara
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
3
100%
-
-
3
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

Tiada Transaksi

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
47
5%
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
47
85%
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
20
36%
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
180
57%
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
3
100%
-
-
3
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
29
100%
-
-
29
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
Tiada permohonan daripada pengkaji luar negara
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
2
66.7%
1
33.3%
3
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
385 bil
RM1,225,596.54
98.97%
4 bil RM 2,412.60
1%
389 bil (RM 1,228,009.14)
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
47
9.8%
-
-
47
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
47
100%
-
-
47
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
20
68%
-
-
20
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
180
77%
-
-
180
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
5
100%
-
-
5
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
75
100%
-
-
75
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
Tiada permohonan daripada pengkaji luar negara
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
4
100%
-
-
4
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
600 bil (RM 4,084,342.54)
100%
-
-
Bilangan adalah sehingga 15 Mac 2018 kerana sistem tidak dapat menjana maklumat sehingga 31 Mac 2018
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
66
100%
-
-
66
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
66
100%
-
-
66
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
18
90%
-
-
20
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
113
63%
-
-
180
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
5
100%
-
-
5
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
64
100%
-
-
64
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
Tiada permohonan dari pengkaji dari luar negara
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
2
100%
-
-
2
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
642 bil
(RM9,008,645.34)
99.69%
2 bil
(RM12,677.76)
0.31%
- Jumlah Keseluruhan 644 bil (RM 9,021,323.10) - Laporan hanya dapat dijana diperingkat Ibu Pejabat sahaja kerana laporan tidak dapat dijana diperingkat negeri disebabkan oleh masalah sistem . Aduan telah dibuat kepada sistem aduan 1GFMAS dan aduan telah diambil maklum oleh Bahagian
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
67
100%
-
-
67
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
67
100%
-
-
67
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
20
100%
-
-
20
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
144
80%
-
-
180
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
7
100%
-
-
7
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
33
100%
-
-
33
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
Tiada permohonan dari pengkaji dari luar negara
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
7
100%
-
-
7
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
2,185 bil (RM 8,325,327.67)
99.67%
0.36%
8 bil (RM 7,789.60)
-Jumlah Keseluruhan 2,193 bil (RM 8,33,117.27) - Laporan ini tidak ternasuk JAKOA Negeri Kelantan dan Terengganu kerana tidak dapat dijana disebabkan oleh masalah sistem 1GFMAS. Aduan telah dibuat dan pihak Bahagian Kewangan ,KPLB telah ambil maklum
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
67
100%
-
-
67
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
67
100%
-
-
67
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
41
59%
-
-
70
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
136
76%
-
-
184
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
28
100%
-
-
28
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
25
100%
-
-
25
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
2
100%
-
-
25
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
7
100%
-
-
7
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
1,155 bil (RM 10,585,849.88)
100%
-
-
-Jumlah Keseluruhan 1,155 bil (RM 10,585,849.88) - Laporan ini tidak ternasuk JAKOA Negeri Kelantan/ Terengganu dan JAKOA Perak/Kedah kerana tidak dapat dijana disebabkan oleh masalah sistem 1GFMAS. Aduan telah dibuat dan pihak Bahagian Kewangan ,KPLB telah ambil
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
67
100%
-
-
67
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
67
100%
-
-
67
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
64
91%
-
-
70
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
153
83%
-
-
184
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
62
100%
-
-
62
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
49
100%
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
1
100%
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
5
7.42%
2
28.58%
7
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
3,105 BIL (RM 7,849,630.00)
99.97%
1
0.03%
Jumlah Keseluruhan 3,106 BIL (RM 7,849,767.50)
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
-
-
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
-
-
-
-
-
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
-
-
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

-

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
-
-
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
-
-
-
-
-
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
-
-
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

-

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
-
-
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
-
-
-
-
-
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
-
-
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

-

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
-
-
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
-
-
-
-
-
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
-
-
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

-

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
-
-
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
-
-
-
-
-
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
-
-
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

-

Logo JAKOA Logo JAKOA

Jabatan Kemajuan Orang Asli Malaysia (JAKOA)
Tingkat 3, West Block,
Wisma Selangor Dredging Berhad (SDB),
142-C, Jalan Ampang,
50450 Kuala Lumpur.

Telefon: 03-2161 0577
Faks: 03-2162 1470
Emel Pertanyaan: pro[at]jakoa[dot]gov[dot]my

Kata Kunci:

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element