• Utama
  • Pencapaian Piagam Pelanggan 2019

Pencapaian Piagam Pelanggan 2019

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
-
-
-
-
-
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
-
-
-
-
-
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
-
-
-
-
-
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-

-

Logo JAKOA Logo JAKOA

Jabatan Kemajuan Orang Asli
(Jabatan Perdana Menteri)
Tkt. 3, 5, 20 & 20m, West Block,
Wisma Golden Eagle Realty,
142-c, Jalan Ampang,
50548 Kuala Lumpur.

Telefon: 03-2161 0577
Faks: 03-2162 1470
Emel Pertanyaan: pro[at]jakoa[dot]gov[dot]my

Kata Kunci:

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element