Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
0
0
0
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
31
100
0
0
0
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
0
0
0
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
0
0
0
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
0
0
0
0
0
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
26
100%
0
0
26
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
1
100%
0
0
1
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
4
100%
0
0
4
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
0
0
0
0
0
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
47
5%
-
-
47
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
47
85%
-
-
47
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
20
36%
-
-
20
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
180
57%
-
-
180
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
23
100%
-
-
23
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
24
100%
-
-
24
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
2
100%
-
-
2
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
915 Bil
RM405,728.21
1 Bil
RM455
915 Bil
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
31
100%
-
-
31
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
120
0
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
55
0
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
0
100%
-
-
0
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
57
100%
-
-
57
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
2
100%
-
-
2
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
2
100%
-
-
2
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-
Laporan Prestasi Bil Tidak Dapat Dijana Bagi Laporan Bulan Mac 2019
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
-
-
0
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
31
100
-
-
31
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
0
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
0
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
23
100
-
-
23
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
53
100%
-
-
53
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
0
0%
-
-
0
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
14
100
-
-
14
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
2254 bil
99.96%
.04%
1
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga April 2019. Prestasi bil. Yang diproses pada April 2019 hanya melibatkan transaksi Ibu Pejabat sahaja. Hal tersebut adalah kerana Laporan Bil. Sempurna di peringkat negeri tidak dapat dijana kerana terdapat ralat disistem.
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
43
100%
-
-
43
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
14
100%
-
-
14
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
28
100%
28
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
8
100%
-
-
8
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
2,806 bil
99.93%
2 bil
0.07%
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga Mei 2019. Prestasi bil. yang diproses pada Mei 2019 hanya melibatkan transaksi Ibu Pejabat sahaja. hal tersebut adalah kerana laporan bil. sempurna di peringkat negeri tidak dapat dijana kerana terdapat ralat di sistem.
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
43
100%
-
-
43
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
55
100%
-
-
55
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
24
100%
24
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
5
100%
-
-
5
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
3311
99.93%
1
0.07%
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga Jun 2019. Prestasi bil. Yang diproses pada Jun 2019 hanya melibatkan transaksi Ibu Pejabat dan Pahang sahaja. Hal tersebut adalah kerana Laporan Bil. Sempurna di peringkat negeri tidak dapat dijana kerana terdapat ralat di sistem.
Piagam Pelanggan 2019
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
50
100
-
-
50
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
99
100
-
-
99
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
43
100
-
-
43
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
4
50%
4
50%
8
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
5,495 bil
99.90
5
0.1
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga Julai 2019
Piagam Pelanggan 2019
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
463
100%
-
-
463
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
50
100%
-
-
50
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
-
-
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
32
100%
-
-
32
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
27
100%
-
-
27
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
7
100%
-
-
7
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
2,339 bil
100%
-
-
2,339 bil
Untitled Document

 

 

Bil

 

 

Elemen Piagam Pelanggan

 

Bhg

 

Menepati Masa / Standard Piagam Pelanggan

 

Tidak Menepati Masa/Standard Piagam Pelanggan

 

 

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard

% Menepati Standard

Jumlah Tidak Menepati Standard

% Tidak Menepati Standard

1

Memastikan Ketua Isi Rumah yang layak menerima  bantuan input pertanian dalam tempoh dua (2) bulan selepas Pesanan Kerajaan dikeluarkan.

 

PSE

463

100%

-

-

463

2

Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

 

PSE

50

100%

-

-

50

 

3

Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut:

 

 

PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan; dan

 

-

-

-

-

-

  • Baikpulih dalam tempoh  dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.

 

-

-

-

-

-


 

4

Mengeluarkan surat jawapan kepada pelajar baharu di IPT dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

PMK

48

100%

-

-

48

 

5

Memastikan keputusan bagi permohonan mewujudkan Majlis Pengurusan Komuniti Kampung Orang Asli (MPKKOA) dikeluarkan dalam tempoh 30 hari bekerja.

 

PMK

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

6

 

Memastikan setiap permohonan baharu bagi pesakit Orang Asli berkaitan bantuan sokongan kebajikan Perubatan JAKOA diproses dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

 

PMK

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

7

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima.

 

PP

38

100%

-

-

38

 

 

8

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima selepas mendapat kelulusan daripada Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA).

 

 

PP

0

0

-

-

0

 

9

Memastikan Akuan Terima Aduan (ATA) kepada pengadu dikemukakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh terima aduan.

 

INTEGRITI

 

3

 

50%

 

3

 

50%

 

6

 

10

Memastikan pembayaran bil dan tuntutan dapat diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan yang lengkap.

 

KEW

2,487

99.96%

1

0.04%

2,487

 

 

 

 

 

Bil

 

 

Elemen Piagam Pelanggan

 

Bhg

 

Menepati Masa / Standard Piagam Pelanggan

 

Tidak Menepati Masa/Standard Piagam Pelanggan

 

 

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard

% Menepati Standard

Jumlah Tidak Menepati Standard

% Tidak Menepati Standard

1

Memastikan Ketua Isi Rumah yang layak menerima  bantuan input pertanian dalam tempoh dua (2) bulan selepas Pesanan Kerajaan dikeluarkan.

 

PSE

463

100%

-

-

-

2

Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

 

PSE

56

100%

-

-

-

 

3

Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut:

 

 

PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan; dan

 

-

-

-

-

-

  • Baikpulih dalam tempoh  dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.

 

-

-

-

-

-


 

4

Mengeluarkan surat jawapan kepada pelajar baharu di IPT dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

PMK

33

100%

-

-

33

 

5

Memastikan keputusan bagi permohonan mewujudkan Majlis Pengurusan Komuniti Kampung Orang Asli (MPKKOA) dikeluarkan dalam tempoh 30 hari bekerja.

 

PMK

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

6

 

Memastikan setiap permohonan baharu bagi pesakit Orang Asli berkaitan bantuan sokongan kebajikan Perubatan JAKOA diproses dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

 

PMK

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

7

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima.

 

PP

82

100%

-

-

82

 

 

8

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima selepas mendapat kelulusan daripada Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA).

 

 

PP

0

0

-

-

0

 

9

Memastikan Akuan Terima Aduan (ATA) kepada pengadu dikemukakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh terima aduan.

 

INTEGRITI

 

15

 

100%

 

-

 

-

 

15

 

10

Memastikan pembayaran bil dan tuntutan dapat diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan yang lengkap.

 

KEW

3,735

99.97%

1

-

3,735

 

 

 

Bil

 

 

Elemen Piagam Pelanggan

 

Bhg

 

Menepati Masa / Standard Piagam Pelanggan

 

Tidak Menepati Masa/Standard Piagam Pelanggan

 

 

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard

% Menepati Standard

Jumlah Tidak Menepati Standard

% Tidak Menepati Standard

1

Memastikan Ketua Isi Rumah yang layak menerima bantuan input pertanian dalam tempoh dua (2) bulan selepas Pesanan Kerajaan dikeluarkan.

 

PSE

463

100%

-

-

463

2

Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

 

PSE

56

100%

-

-

56

 

3

Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut:

 

 

PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan; dan

 

-

-

-

-

-

  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.

 

-

-

-

-

-


 

4

Mengeluarkan surat jawapan kepada pelajar baharu di IPT dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

PMK

17

100%

-

-

-

 

5

Memastikan keputusan bagi permohonan mewujudkan Majlis Pengurusan Komuniti Kampung Orang Asli (MPKKOA) dikeluarkan dalam tempoh 30 hari bekerja.

 

PMK

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

6

 

Memastikan setiap permohonan baharu bagi pesakit Orang Asli berkaitan bantuan sokongan kebajikan Perubatan JAKOA diproses dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

 

PMK

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

7

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima.

 

PP

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

 

8

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima selepas mendapat kelulusan daripada Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA).

 

 

PP

Belum
terima maklumat

 

 

 

 

 

9

Memastikan Akuan Terima Aduan (ATA) kepada pengadu dikemukakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh terima aduan.

 

INTEGRITI

 

9

 

100%

 

-

 

-

 

9

 

10

Memastikan pembayaran bil dan tuntutan dapat diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan yang lengkap.

 

KEW

5,155 bil

99.96%

2

0.04%

Bilangan bil yang diterima dan diproses pada November 2019

 

 

 

 

 

 

 

Bil

 

 

Elemen Piagam Pelanggan

 

Bhg

 

Menepati Masa / Standard Piagam Pelanggan

 

Tidak Menepati Masa/Standard Piagam Pelanggan

 

 

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard

% Menepati Standard

Jumlah Tidak Menepati Standard

% Tidak Menepati Standard

1

Memastikan Ketua Isi Rumah yang layak menerima bantuan input pertanian dalam tempoh dua (2) bulan selepas Pesanan Kerajaan dikeluarkan.

 

PSE

463

100%

-

-

463

2

Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

 

PSE

56

100%

-

-

56

 

3

Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut:

 

 

PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan; dan

 

0

0

-

-

0

  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.

 

0

0

-

-

0


 

4

Mengeluarkan surat jawapan kepada pelajar baharu di IPT dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

PMK

17

100%

-

-

17

 

5

Memastikan keputusan bagi permohonan mewujudkan Majlis Pengurusan Komuniti Kampung Orang Asli (MPKKOA) dikeluarkan dalam tempoh 30 hari bekerja.

 

PMK

34

50%

-

-

34

 

6

 

Memastikan setiap permohonan baharu bagi pesakit Orang Asli berkaitan bantuan sokongan kebajikan Perubatan JAKOA diproses dalam tempoh 28 hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima.

 

 

PMK

10

100%

-

-

10

 

7

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima.

 

PP

29

100%

-

-

29

 

 

8

Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan ke perkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima selepas mendapat kelulusan daripada Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA).

 

 

PP

2

0%

-

-

2

 

9

Memastikan Akuan Terima Aduan (ATA) kepada pengadu dikemukakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh terima aduan.

 

INTEGRITI

 

9

 

100%

 

-

 

-

 

-

 

10

Memastikan pembayaran bil dan tuntutan dapat diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan yang lengkap.

 

KEW

1,895 bil

100%

-

-

Bilangan bil yang diterima dan diproses pada Disember 2019

 

 

 

 

 

Tarikh kemaskini: