• Utama
  • Pencapaian Piagam Pelanggan 2019

Pencapaian Piagam Pelanggan 2019

Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
0
0
0
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
31
100
0
0
0
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
0
0
0
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
0
0
0
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
0
0
0
0
0
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
26
100%
0
0
26
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
1
100%
0
0
1
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
4
100%
0
0
4
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
0
0
0
0
0
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
47
5%
-
-
47
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
47
85%
-
-
47
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
20
36%
-
-
20
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
180
57%
-
-
180
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
23
100%
-
-
23
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
24
100%
-
-
24
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
2
100%
-
-
2
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
-
-
-
-
-
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
915 Bil
RM405,728.21
1 Bil
RM455
915 Bil
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
-
-
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
31
100%
-
-
31
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
120
0
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
55
0
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
0
100%
-
-
0
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
57
100%
-
-
57
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
2
100%
-
-
2
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
2
100%
-
-
2
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
-
-
-
-
Laporan Prestasi Bil Tidak Dapat Dijana Bagi Laporan Bulan Mac 2019
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
-
-
0
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
31
100
-
-
31
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
0
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
0
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
23
100
-
-
23
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
53
100%
-
-
53
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
0
0%
-
-
0
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
14
100
-
-
14
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
2254 bil
99.96%
.04%
1
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga April 2019. Prestasi bil. Yang diproses pada April 2019 hanya melibatkan transaksi Ibu Pejabat sahaja. Hal tersebut adalah kerana Laporan Bil. Sempurna di peringkat negeri tidak dapat dijana kerana terdapat ralat disistem.
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
43
100%
-
-
43
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
14
100%
-
-
14
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
28
100%
28
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
8
100%
-
-
8
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
2,806 bil
99.93%
2 bil
0.07%
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga Mei 2019. Prestasi bil. yang diproses pada Mei 2019 hanya melibatkan transaksi Ibu Pejabat sahaja. hal tersebut adalah kerana laporan bil. sempurna di peringkat negeri tidak dapat dijana kerana terdapat ralat di sistem.
Piagam Pelanggan 2017
Bil
Elemen Piagam Pelanggan
Bahagian
Menepati Masa/ Standard Piagam Pelanggan
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard
Peratusan (%) Menepati Standard
Jumlah Tidak Menepati Standard
Peratusan (%) Tidak Menepati Standard
1
Memastikan ketua isirumah miskin tegar yang telah dikenalpasti mendapat bantuan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan.
PSE
0
0
-
-
-
2
Memastikan keputusan permohonan bantuan usahawan dikeluarkan dalam tempoh empat (4) minggu dari tarikh permohonan diterima.
PSE
43
100%
-
-
43
3
Memastikan pelaksanaan Program Bantuan Rumah (PBR) dilaksanakan seperti berikut iaitu dari tarikh kelulusan yang diberikan :
PSE

 

  • Pembinaan rumah baru dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
  • Baikpulih dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh kelulusan
0
0
-
-
-
4
Memastikan pelajar di peringkat IPTA bagi semester 1 menerima pembiayaan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh borang permohonan Skim Bantuan Galakan Pendidikan diluluskan.
PMK
55
100%
-
-
55
5
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap permohonan kajian atau lawatan keperkampungan Orang Asli dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh surat permohonan yang lengkap diterima
PP
24
100%
24
6
Mengeluarkan surat kelulusan terhadap penyelidik Luar Negara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima, selepas mendapat kelulusan daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) , Jabatan Perdana Menteri.
PP
-
-
-
-
-
7
Memastikan maklumbalas awal terhadap pertanyaan dan aduan pelanggan disediakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja
INTEGRITI
5
100%
-
-
5
8
Memastikan bil-bil serta tuntutan lengkap yang diterima, di bayar segera tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh penerimaan
KEW
3311
99.93%
1
0.07%
Bilangan bil yang diproses terkumpul sehingga Jun 2019. Prestasi bil. Yang diproses pada Jun 2019 hanya melibatkan transaksi Ibu Pejabat dan Pahang sahaja. Hal tersebut adalah kerana Laporan Bil. Sempurna di peringkat negeri tidak dapat dijana kerana terdapat ralat di sistem.
Logo JAKOA Logo JAKOA

Jabatan Kemajuan Orang Asli
(Jabatan Perdana Menteri)
Tkt. 3, 5, 20 & 20m, West Block,
Wisma Golden Eagle Realty,
142-c, Jalan Ampang,
50548 Kuala Lumpur.

Phone: 03-2161 0577
Fax: 03-2162 1470
Email: pro[at]jakoa[dot]gov[dot]my

Kata Kunci:

Anything in here will be replaced on browsers that support the canvas element